גיחה לקנברה

לפני שבוע+ נסעתי מטעם העבודה לביקור קצר בקנברה. זה היה קצת מסע במשעולי הזמן, פעם אחרונה שהייתי שם הייתה לפני יותר מעשר שנים, בתור תרמילאי נטול ילדים.

לא היה לי יותר מדי זמן לטיולים בקנברה, רק כמה שעות להרוג במזג-אוויר קצת סגרירי, אז הלכתי למוזיאון הלאומי האוסטרלי, עם תצוגות על ההיסטוריה של אוסטרליה, האבוריג'ינים, ואנקדוטות מעניינות על התפשטות הארנבים באוסטרליה. הארנבים הופיעו באוסטרליה כבר במאה ה-18, עוד עם הצי הראשון, וגודלו בעיקר למאכל בחוות. נקודת המפנה חלה ב-1859. תומאס אוסטין, מתיישב שהגיע מאנגליה והיה גם חובב ציד, החליט לשחרר לטבע 24 ארנבים. באותו זמן הצהיר:

"The introduction of a few rabbits could do little harm and might provide a touch of home, in addition to a spot of hunting."

במבט לאחור, אפשר להתייחס לאמירה הזאת כאנדרסטייטמנט. הארנבים התרבו כמו ארנבים, ועשר שנים אחר-כך היה אפשר ללכוד או להרוג 2 מליון ארנבים בשנה בלי שאוכלוסיית הארנבים האוסטרלית תמצמץ. יש התולים בארנבים את הגורם מספר אחת בהיכחדות של מינים רבים באוסטרליה. היו גם כמה השלכות מעניינות כשכמה שבטים של אבוריג'ינים נתקלו בארנבים בפעם הראשונה (הרבה לפני שנתקלו במתיישבים האירופאים) ואימצו אותם לתוך התרבות והטקסים שלהם.

הארכיטקטורה של המוזיאון מאוד מעניינת. יש בדף הויקיפדיה של המוזיאון כל מיני הסברים על הרעיונות מאחורי הארכיטקטורה, ואיך היא ממחישה את האופי של אוסטרליה שמורכבת מהמון סיפורים שקשורים אחד בשני. לי בעיקר זה מזכיר רכבת הרים של לונה-פארק.

לונה פארק?

לונה פארק?

ה"גן" של המוזיאון

ה"גן" של המוזיאון

הביקור בקנברה גם היה הפעם הראשונה שהצלחתי לעשות שימוש מוצלח באפליקציה של Foodspotting. זה אתר שאפשר להעלות אליו תמונות של אוכל, עם טיפים והמלצות, ולמצוא מסעדות מומלצות ומה מגישים בהן. בדרך-כלל, אם אני מנסה לחפש משהו מעניין בפודספוטינג הוא מציע לי מסעדות שנמצאות כמה קילומטרים ממני. אבל במרכז של קנברה המסעדות מרוכזות בשטח מאוד קטן, אז זה היה שימושי. למשל, פודספוטינג מצא לי את Lonsdale Street Roasters כשחיפשתי משהו לפתוח את היום, ובשביל לסגור את היום מצאנו שחיתות ב-London Burger and Beer.

המבורגר, בירה, לא צריך יותר.

London Burgers and Beer. המבורגר, בירה, לא צריך יותר.

בתחום הבירה עזרו לי החברים לעבודה שכבר ביקרו בעבר בקנברה, ונשבעו ב-Wig & Pen, פאב/מבשלה מקומי. יש להם מבחר של 10-15 בירות מהחבית, אחרי כמה טעימות אפשר לבחור מה רוצים, ואז עוד קצת.

בירות!

בירות!

בשביל לראות איך ייצרו את הבירה צריך רק לסובב את הראש, הכל מיוצר במקום.

טריות!

טריות!

חוץ מזה הייתה קצת עבודה. מה שהביא אותנו לקנברה היה אירוע הטקפסט השנתי של NICTA, שבו אנחנו חושפים את תוצרי המחקר שלנו למבקרים חיצוניים, מאנשי תעשייה ועד תלמידי בית-ספר.

Techfest

Techfest

את האירוע ערכנו השנה בבית הפרלמנט האוסטרלי, המקבילה האוסטרלית למשכן הכנסת:

בית הפרלמנט החדש

בית הפרלמנט החדש

ומבט מקרוב

ומבט מקרוב

בזכות הקירבה לממשלה, זכינו גם לביקור מטעם ראש-הממשלה, ג'וליה גילארד:

IMG_2992

לא עמדתי קרוב כל-כך לבכיר ממשל מאז הפעם ההיא ששמעון פרס חלף על פני במעבר חצייה סמוך לקרייה, תוך שהוא מפטיר לעוברים ושבים "שנה טובה ומבורייכת". וזה היה עוד לפני שנבחר לנשיא. 

כבוד.

אודות arikf

(Work in progress...)
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על גיחה לקנברה

  1. wishtobeinaustralia הגיב:

    1.השכלתי – תודה.
    2.בגללך אני חייב עכשיו המבורגר + בירה… :), נראה אליפות !!!
    3.האם בית הפרלמנט האוסטרלי == משכן הכנסת ?!
    יש לי הרגשה שלא…. 😦

    • arikf הגיב:

      ככה פודספוטינג עובד… אתה רואה את ההמבורגר והולך אחריו 🙂
      לגבי בית הפרלמנט ומשכן הכנסת, חוץ ממירי רגב הפוליטיקה נראית אותו דבר בכל מקום. גם לפוליטיקאים האוסטרלים יש את השטויות שלהם, הנה דוגמית.

  2. wishtobeinaustralia הגיב:

    אתה צודק.. :(:(:(:(:(:(
    בתור אחד שעוקב… שכחתי מאותו בחור… 🙂
    תודה על התזכורת.

    • batels הגיב:

      יש אפליקציה דומה בשם fiddme ,פיתוח ישראלי. בדיוק התחלתי לצפות בסוג של דוקו על הפיתוח שלה באתר של יס – ״סיליקון ואדי״

כתיבת תגובה